Kundenkät

Kundenkät

Kundnöjdhet – dag för dag

Vårt mål är att våra hyresgäster ska vara mycket nöjda (betyg 5 av 5). Både med sitt boende och med oss som hyresvärd. För egentligen är det ganska enkelt. Om våra hyresgäster trivs. Ja, då är vi också nöjda!

Kundenkäten skickas ut löpande vilket gör att vi kan följa resultatet, dvs kundnöjdheten, dag för dag. Våra hyresgäster får svara på frågor inom fasta ämnesområden, men även på frågor som varierar beroende på till exempel årstid.

* Siffran visar andelen mycket nöjda (betyg 5 av 5) hyresgäster och resultatet uppdateras dagligen. För pekaren i sidled över grafen för att se kundnöjdheten för respektive dag. 

Mycket nöjda*

Scandinfo logotyp

Feedback från våra hyresgäster

Många hyresgäster ger oss extra feedback genom att fylla i fältet för fria kommentarer. Det är vi jätteglada för! Kommentarerna är ett kvitto på att vi är bra på många sätt, men det ger oss också indikationer på vad vi kan bli ännu bättre på. 

Mycket bra kontakt, utför arbete man begär, vill slippa trösklar vid ingångar.

Tack säger vi och blir glada

Jag tycker det är fantastiskt hyggligt att ni ställer en container här med jämna mellanrum. Det uppskattar i alla fall jag väldigt mycket. Det är fint i området och det ser mysigt ut!

Vad kul att det uppskattas!

Fick mycket bra bemötande innan och under min inflyttning sommaren 2015. Lyhörda för mina önskemål.

Tack :)

Att få info om felanmälan, när den är mottagen, när den ska åtgärdas och när den är åtgärdad.

Vi jobbar ständigt med att förbättra felanmälan. Nästa steg är bl.a. att införa återkoppling via SMS/e-post.

Bra att kolla Customer Satisfaction genom denna enkät!

Visst är det!

Negativt: tvättstugor.

Det här tar vi till oss.

Notera att respektive hyresgäst har gett sin tillåtelse att publicera utdrag ur deras kommentar.

Om kundenkäten

Företaget som genomför kundenkäten åt Sölvesborgshem heter Scandinfo. Eftersom Scandinfo skickar ut enkäten löpande till våra hyresgäster kan vi följa resultatet, dvs kundnöjdheten, löpande.

Vi kan detaljstudera och gruppera resultatet på till exempel områdesnivå. Utifrån svaren kan vi också få information om vilka åtgärder och förbättringar som behöver göras. 

Över tid kan vi se trender och följa upp resultaten av de åtgärder och förbättringar som görs. Enkäten ger oss också tips och idéer på hur vi kan bli ännu bättre och vad vi ska satsa på i framtiden.