Tv, bredband och telefoni

Tv, Bredband & telefoni

Fibernätet

Samtliga Sölvesborgshems lägenheter är anslutna till fibernätet i Sölvesborg. Fibernätet är ett så kallat öppet fibernät vilket innebär att du som hyresgäst kan skaffa tv, Internet och telefoni från en mängd olika leverantörer. På Zmarket kan du läsa om utbudet samt beställa de tjänster du är intresserad av. Du kan också läsa broschyren "Öppet fibernät - bredband med ljusets hastighet i din lägenhet" för mer information. 

Felanmälan

När du har problem i fibernätet ska du alltid göra felanmälan till din leverantör. T.ex. Telia, Bahnhof eller Serverado.

Gäller ditt fel de markbundna kanalerna (analog TV) ska du göra en felanmälan på Mina sidor.

Analog TV

För dig som inte vill betala extra finns ett antal kanaler som du kan se helt utan kostnad. Under hösten 2018 kommer våra markbundna TV-sändningar att övergå till TV via fiber.

 

Den 12 november upphör TV-sändning via analogt nät

Den 12 november ersätts tv-sändning via kabel-TV med Telia Fiber (sändningen via fibernätet fungerar fr.o.m. den 15 oktober). Information om detta skickas via post till alla våra hyresgäster. Detta påverkar dig som tittar på TV via det traditionella kabel-TV uttaget. För dig som idag köper TV-tjänst av någon annan tjänsteleverantör via fibernätet sker inga förändringar. 

BESTÄLL DIN NYA TV-BOX FRÅN TELIA FR.O.M 22 OKTOBER

Om du som boende vill se de kanaler som ingår i ditt boende behöver du kostnadsfritt beställa en digital-TV-box från Telia. På så sätt kan du se på TV utan kostnad, du kan självklart även köpa till extra TV-kanaler från Telia om du önskar. 

Från och med den 22 oktober kan du beställa din digital-tv-box enkelt via www.telia.se alternativt genom att ringa 90200. I denna PDF kan du läsa mer om hur du går till väga med beställning och aktivering.

De kunder som haft Tv via Serverado ombeds lämna sin gamla box på avsedd plats i soprum.  

DU SOM IDAG KÖPER TV-TJÄNST FRÅN NÅGON LEVERANTÖR

Om du redan är kund hos någon tjänsteleverantör via fibernätet behöver du inte göra någonting. Har du frågor om ditt nuvarande abonnemang eller digital-tv-box kontaktar du din tjänsteleverantör. Kontaktuppgifter finns på Zmarket

Har du som boende hos oss några frågor om TV kanaler eller Telias TV-box kontaktar du Telias kundtjänst på telefon 90200 (vardagar kl. 08.00-19.00)